Перелік питань для перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти під час проведення конкурсу (іспиту) на посаду директора опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа I-III ступенів Почаївської міської ради
Перелік питань
для перевірки знань законодавства та нормативно-правових актів у сфері освіти під час проведення конкурсу (іспиту) на посаду директора опорного закладу Почаївська загальноосвітня школа I-III ступенів Почаївської міської ради Тернопільської області
І. Питання на перевірку знання Конституції України.
- Основні риси Української держави за Конституцією України.
- Форма правління в Україні .
- Визнання найвищої соціальної цінності України
- Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.
- Найважливіші функції держави .
- Державні символи України .
- Конституційне право на працю .
- Конституційне право на освіту .
- Конституційне право на соціальний захист.
- Обов'язки громадянина України .
- Верховна Рада України та її повноваження.
- Президент України та його повноваження.
- Повноваження Кабінету Міністрів України .
- Повноваження місцевих державних адміністрацій.
- Статус прокуратури України за Конституцією України.
- Основні засади судочинства в Україні .
- Система адміністративно-територіального устрою України .
- Органи місцевого самоврядування в Україні.
- Повноваження територіальних громад за Конституцією України.
ІІ. Питання на перевірку знань Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
- Мета концепції «Нова українська школа».
- Формула української школи відповідно до концепції «Нова українська школа».
- Структура Нової української школи.
- Основні методичні рекомендації щодо організації освітнього простору Нової української школи.
- Децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи відповідно до Концепції «Нова українська школа».
- Випускник школи відповідно до Концепції «Нова українська школа».
- Поняття - умотивований вчитель у Концепції «Нова українська школа».
- Фінансово-господарська діяльність в умовах нової української школи.
- Сутність профільного навчання в системі нової української школи.
- Вимоги до організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
- Порядок відкриття та порядок навчання у класах з інклюзивним навчанням.
- Індивідуальна програма розвитку особи з особливими освітніми потребами. Порядок складання індивідуальної програми розвитку.
- Ключові компетентності відповідно до Концепції «Нова українська школа».
- Сутність педагогіки партнерства у Новій українській школі.
- Функції та обов’язки директора закладу освіти.
ІІІ. Перелік питань на перевірку знань Закону України «Про освіту»
- Права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу.
- Органи управління освітою.
- Поняття Державного стандарту загальної середньої освіти.
- Типи загальноосвітніх навчальних закладів.
- Конституційне право на освіту.
- Діти, які потребують особливої уваги держави.
- Право на освіту.
- Соціально-педагогічний патронат в системі освіти.
- Форми навчання.
- Режим роботи загальноосвітнього навчального закладу.
- Повноваження місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в галузі освіти.
- Навчальні плани та навантаження учнів.
- Статус загальноосвітнього навчального закладу.
- Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.
- Освітні рівні в Україні.
- Основні принципи освіти.
- Державний контроль за діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів.
- Завдання загальної середньої освіти.
ІV. Перелік питань на перевірку знань Закону України «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у сфері освіти:
- Нормативно-правові акти, які визначають правові, організаційні засади функціонування і розвитку системи освіти України.
- Основні принципи планування роботи навчального закладу
- Механізм створення, ліквідації та реорганізації навчально-виховних закладів.
- Роль атестації педагогічних кадрів у вдосконаленні фахової майстерності педагогів (Наказ МОН України від 06.10.2010 р. № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Атестація педагогічних працівників (Наказ МОН України від 06.10.2010 р.
- № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників»).
- Структура та форми профільного навчання.
- Організація харчування в закладах освіти .
- Організація методичної роботи у закладах освіти: її значення та суть.
- Організація роботи по контролю за навчальним процесом: види, методи та форми.
- Порядок ведення ділової документації у навчальних закладах.
- Організація виховної роботи в закладах освіти, основні її напрями (програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»).
- Організація роботи з обдарованими дітьми.
- Порядок призначення та звільнення працівників навчальних закладів.
- Організація роботи по попередженню дитячого травматизму та дотримання правил техніки безпеки в закладах освіти.
- Обов’язки керівника навчального закладу.
- Організація навчання дітей з особливими освітніми потребами.
- Організація роботи із звернення громадян у навчальному закладі.
- Порядок обліку дітей та підлітків шкільного віку (Інструкція № 646).
- Види стимулювань та доплат працівникам навчальних закладів
- Порядок проходження державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів.
- Колегіальні органи навчального закладу та порядок їх функціонування
2. Управлінська ситуація та/або ситуаційне завдання (зразки):
Ситуація 1.
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі - 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну (у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
Ситуація 2.
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Вчитель початкових класів працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?
3. Перспективний план розвитку закладу загальної середньої освіти.